- Home /
- FAQ
Meest gestelde vragen
Hieronder vind je de meeste gestelde vragen onderverdeeld per onderwerp.
Staat je vraag er niet bij neem dan contact met ons op.
Algemeen:
Hoe meld ik me aan als nieuwe klant?
Meld je aan!. Met je eigen account heb je vele voordelen. Je kan eenvoudig je bestellingen volgen, het betalingsproces verloopt sneller, meerdere verzendadressen opslaan en nog veel meer! Na je aanmelding ontvang je per email een bevestiging van je registratie waarna je direct verder kan winkelen.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe krijg ik een nieuw wachtwoord?
Kan ik de producten komen bekijken, ophalen en betalen in een winkel?
Mijn gegevens wijzigen:
Ik ben verhuisd, hoe geef ik mijn nieuwe adres door?
Ik heb een nieuw e-mailadres.
Hoe kan ik mijn persoonlijke accountgegevens aanpassen?
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe krijg ik een nieuw wachtwoord?
Bestelling plaatsen:
Hoe kan ik makkelijk een product vinden?
- 1. Wij hebben de productindeling zo overzichtelijk mogelijk voor je gemaakt door deze in te delen in duidelijke productcategorieën die je kan vinden bovenaan iedere pagina. De categorie Merken is heel handig als je snel een overzicht wilt zien van welke producten van een bepaald merk beschikbaar zijn.
- 2. Snel zoeken: rechtsboven op iedere pagina staat een balk met Zoeken. Hier kan je een term invullen om snel te zoeken in ons assortiment.
- 3. Uitgebreid zoeken: rechtsboven op iedere pagina staat een link naar een pagina waarmee je gedetailleerd kan zoeken in ons assortiment. Op basis van meerdere criteria kan je precies aangeven wat voor product je zoekt.
Hoe plaats ik een bestelling?
- 1. Plaats je artikel(en) in het winkelwagentje met de knop In winkelwagen die staat bij het product van jouw keuze
- 2. Controleer de inhoud van je winkelwagentje
- 3. Vervolgens klik je op de knop Ga door met afrekenen
- 4. Controleer of je persoonlijke gegevens kloppen en wijzig die indien nodig
- 5. Wanneer alles klopt kies dan de verzend- en betaalmethode
- 6. Bij de laatste stap check je alles nog een keer, inclusief de Algemene voorwaarden die bevestigd moeten worden, en klik je op Plaats bestelling.
Elke afgeronde bestelopdracht wordt uiteindelijk per e-mail bevestigd met een orderbevestiging. Het is dus belangrijk dat je je e-mailadres correct op de website ingeeft! Mocht je nog vragen hebben neem dan gerust contact op met de Olijk en Vrolijk klantenservice.
Kan ik een bestelling plaatsen zonder een persoonlijk account bij Olijk en Vrolijk?
Het makkelijkst is om een bestelling te plaatsen met een persoonlijk account. Je kan dan eenvoudig je bestelling volgen, het bestellingproces verloopt sneller, gegevens wijzigen en nog veel meer.
Is de orderbevestiging een betalingsbewijs?
Bestelling betalen:
Op welke manieren kan ik betalen?
- 1. iDEAL (nl):
Bij deze betaalmethode kan je direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met je eigen bank. Je rekent af in jouw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank. Als je al online bankiert, kan je direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat je jezelf daarvoor hoeft aan te melden. Let op!: Vergeet niet na het betalen terug te gaan naar onze site om je bestelling af te ronden! - 2. Bankoverschrijving (nl/be/de):
Je kan het totaalbedrag vooraf overmaken op KNAB bankrekeningnummer 400455625 (IBAN-nummer: NL89KNAB0400455625 en BIC-nummer: KNABNL2H) t.n.v. Olijk en Vrolijk te Harmelen onder vermelding van je bestelnummer die je kan vinden in de orderbevestiging die je per e-mail ontvangt. Let op!: bij deze betaalmethode kan het enige werkdagen duren voordat wij jouw betaling hebben ontvangen. Omdat de order in behandeling wordt genomen nadat dat wij de betaling hebben ontvangen, dien je rekening te houden met een iets langere levertijd. Voor internationale betalingen kan je gebruik maken van ons BIC-nummer: KNABNL2H en IBAN-nummer: NL89KNAB0400455625. - 3. Bancontact / MisterCash (be):
De Bancontact/MisterCash betaalmethode kan gebruikt worden door klanten uit België. Bij deze betaalmethode kan je direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen via de Bancontact/MisterCash betaalmodule. Je rekent af in jouw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank.
Wanneer wij de betaling hebben ontvangen dan zullen wij je per e-mail een bevestigingsfactuur sturen en je op de hoogte houden over de verdere voortgang.
Hoe werkt iDEAL?
- 1. Wanneer je gebruik maakt van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank, Triodos Bank, Van Lanschotbankiers, KNAB, bunq, Moneyou of Handelsbanken dan kan je gebruik maken van iDEAL
- 2. Je legt je bestelling in je winkelwagentje. Je kan vervolgens tijdens de afrekenprocedure kiezen om te betalen met iDEAL
- 3. Je wordt doorgeleid naar je eigen internetbankieromgeving, waar je betaling klaarstaat. Vul de ontbrekende gegevens in en doe een betaling
- 4. Het bedrag wordt direct van je rekening afgeschreven. Olijk en Vrolijk krijgt dan bericht dat de bestelling is betaald
- 5. LET OP!: Vergeet niet na het betalen terug te gaan naar onze site om je bestelling af te ronden!
Veiligheid iDEAL betaling?
Wat is SISOW?
Ontvang ik ook een factuur?
Ik heb een orderbevestiging ontvangen, heb ik nu ook betaald?
Bestelling verzenden:
Wanneer wordt mijn bestelling verzonden en geleverd?
Let op! Bij de betaalmethode Bankoverschrijving kan het enige werkdagen duren voordat wij jouw betaling hebben ontvangen. Omdat de order in behandeling wordt genomen nadat wij de betaling hebben ontvangen, dien je rekening te houden met een iets langere levertijd. Meer over onze leveringsvoorwaarden vind je in onze Algemene voorwaarden.
Waarom betaal ik verzendkosten?
Wat zijn de verzendkosten?
- - GRATIS bij bestellingen van €100,- of meer
- - € 2,50 briefpost
- - € 4,95 (0 - 30kg)
Verzendkosten voor bezorging in België en Duitsland:
- - € 8,50 (0 - 30kg)
Voor extra zware zendingen boven de 30kg wordt automatisch tijdens het afrekenen een kleine toeslag berekend.
Kan ik mijn bestelling ook ophalen?
Kan ik op een ander afleveradres laten bezorgen?
Is verzending naar het buitenland mogelijk?
Kan ik mijn bestelling volgen?
Bestelling retourneren
Kan ik een bestelling retourneren?
Wij doen er daarom alles aan om je via onze website duidelijk te informeren over de artikelen. Mocht een artikel desondanks niet aan je verwachting voldoen, dan kan deze binnen 7 dagen na ontvangst onbeschadigd geruild of geretourneerd worden. De kosten voor verzending zijn vanzelfsprekend voor jezelf. Er gelden voor ruilen, retourneren wel enkele voorwaarden welke vermeld staan in onze Algemene voorwaarden. Het is in ieder geval van groot belang om niet zonder contact met ons te hebben opgenomen een product terug te sturen!
Hoe retourneer ik een product?
Daarna ontvang je van ons per e-mail een retourzendingnummer. Dit moet je vermelden bij je retourzending zodat het sneller afgehandeld kan worden. Wanneer wij het product, binnen 7 dagen na ontvangst, retour hebben in onbeschadigde staat dan ontvang je van ons per e-mail een creditfactuur en zullen wij het geld zo snel als mogelijk op je rekening terugstorten. De afhandeling van een retourzending duurt ongeveer 1 – 2 weken. Zie de Algemene voorwaarden voor de voorwaarden die van toepassing zijn op een retourzending.
Wanneer krijg ik mijn geld teruggestort bij een retourzending?
Nieuwsbrief:
Wat staat er allemaal in de Olijk en Vrolijk nieuwsbrief?
Hoe meld ik mij aan/af voor de nieuwsbrief als ik al een account heb bij Olijk en Vrolijk?
Hoe meld ik mij aan/af voor de nieuwsbrief als ik geen persoonlijk account heb bij Olijk en Vrolijk?
Klachten:
Ik heb een klacht. Wat nu?



in kadopapier

Thuisvergelijken